Czytelnia / Kształcenie i zawód tłumacza

Praca z użyciem tej metody i jej cel pokrywa się z głównym celem w edukacji. Obieg informacji umożliwia uczącym się gromadzenie wiedzy poprzez ćwiczenie umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem oraz ułatwia odtworzenie tekstu na piśmie i w języku mówionym (na początku w języku wyjściowym, a następnie w docelowym). Notatki przejściowe stanowią pewnego rodzaju mapę określonej formy językowej oraz znaczeń. Celem osób uczących się jest jak najszybsze wykształcenie swobody w użyciu takiego obiegu informacji.

Bibliografia

McEldowney, P.L. (1990) Grammar and Communication in Learning A, MD339, Unit 2, "Communicative Purposes", University of Manchester, Manchester

McEldowney, P.L. (1994) Tests in English Language Skills: Rational: Part One: "Principles", CENTRA, Chorley

McEldowney, P.L. (1996/7a) Language and learning, Part Two, "An Integrated Learning Cycle", Oldham LEA, Oldham

Hamlyn (Pub.) (1985) Every Boy's New Handbook, The Hamlyn Publishing Group Ltd, London

Payne, R. (1960) The White Rajahs of Sarawak, OUP, Singapore

Vorderman, C. (1997) How Mathematics Works, Dorling Kindersley, London